Dlaczego dziennikarze nie poruszą tematu przekazania w 2008 roku ze spółki PKP Przewozy Regionalne do spółki PKP Intercity wagonów i lokomotyw przez co zaistniała powyższa sytuacja?
Większość tych wagonów gnije po bocznicach, ale jak rozumiem temat ten byłby nie na rękę mocodawcom wyżej wymienionych to i nie warto poruszać tego tematu.
A EN57 ze skajem na siedzeniach (a takie jeżdżą na "Bolko") nie odbiega od standardu większości wagonów PKP IC.
|
|
bez jaj!!! to salonki dla posła nie było?????
|
|
Taki standard, to już jest standard od dłuższego czasu.
Zachodzę w głowę, czym PKP nas jeszcze zadziwi.
|
|
pociąg jest dopasowany do standardu mieszkańców i dworca Chełm MIASTO, tylko miasta brak.
|
|
W Małaszewiczach niszczeje luksusowy skład Orient Express austriackiego wlasciciela. Wystarczyło wynajac te wagony i byłby ładny wygodny pociag i duza atrakcja.Jeżeli nie PKP to np prywatna firma.
|
|
...a wystarczyło by do "Bolka" doczepić z tyłu dwie "jedynki" - i wtedy kto chce podróżować wygodnie,ten niech jedzie "jedynką"
|
|
jechałem tym pociągiem na trasie chełm wrocław to byl koszmar siedzenia niewygodne toaleta zapchana w okolicach radomia ten kto taki skład pociągu udostepnił powinien sam się przejechać na całej trasie spowrotem wracałem inter regio wyszło taniej komfort jazdy pez porównania jeśli dalej będzie kursował taki sklad elektryczny to napewno nim nie pojadę i jak tu kolej ma wychodzić na swoje
|
|
kiedys wracałem autobusem z wrocławia do krasnegostawu - cały czas na stojąco - można ale po co
|
|
Popieram. Wolę jeżdzic tym niz niczym. Akurat to i tak wygodniejsze jest niz jakis tam autobus. Przynajmnij jest jakiś tam WC i mozna pochodzić. Głownym winowajca tego stanu że Przewozy Regionalne musza jeżdzić na takie trasy takimi składami jest ówczesny wiceminister Engelhard, minister Grabarczyk i posrednio ich szef Donald Tusk. Tam powinny byc kierowane żale i prestensje. Niech pan lub pani dziennikarz zainteresuje sie lepiej tematenm usamorządowienie PKP PR w grudniu 2008 roku i skutków tej pseudoreformy. Tak przy okazji to jest najtańszy pociag na tej trasie. Nigdzie indziej za 33 zł nie przejedzie sie calej trasy. Zainteresowani niech sobie poczyutaja o Regio Karnecie za 99 zł ;)jakby w kasie nie potrafili tego sprzedac to wystarczy powiedzieć bilet w ofercie 73 |
|
Jak masz niewygodnie to jedziesz pociagiem za 200 zł przez Warszawę. TLK potem jakims IC. Za luksus sie płaci. Kazdy by chciał luksus i za darmo jeszcze. Wolę tym jechac przynajmniej to pociag bezposredni, a przez takie teksty jak ten to sie skonczy na tym że pociag bedzie jak dawniej od Lublina jezdził tylko Zawsze jakies marudy innym kłody pod nogi rzucaja. |
|
To nie jest pociag PKP. To jest pociag firmy Przewozy Regionalne.Oni nic nie maja wspólnego z PKP , wręcz sie nie lubią PKP Intercity bardzo nie lubi Chełma i z wielka łaska doczepia tylko te 2 czy 3 wagony do miedzynarodowego Kijów- Warszawa Gdańska. Pora sie nauczyć że sa rózne firmy. Jakos w przypadku PKSów nikt sie nie dziwi że jest ich wiele |
|
A dla niezorientowanych jeszcze przypomne że od ceny normalnego biletu są znizki oraz promocje
Zniżki ustawowe
37% - Dzieci i młodzież w okresie od rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej do ukończenia gimnazjum, szkoły ponadpodstawowej lub ponadgimnazjalnej - publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej - nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia
51% - Studenci do ukończenia 26 roku życia.
Na IR Bolko można również kupić bilet w ofercie
„TY i raz, dwa, trzy” Bilet dla tych, którzy w tej samej relacji, klasie i kategorii pociągu Przewozów Regionalnych podróżują w towarzystwie jednej, dwóch lub trzech osób. Pierwsza osoba kupuje bilet normalny lub z przysługującą ulgą ustawową, a pozostałe tańsze o nawet 1/3.
Oraz
REGIO KARNET na pociągi Interregio i Regio w cenie 99 zł
Czyli jeden dzień podróżowania pociągami firmy Przewozy Regionalne kosztuje zaledwie 33 zł !!!
REGIOkarnet uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów pociągami Przewozów Regionalnych, Kolei Dolnośląskich, Arriva RP, Kolei Wielkopolskich i Kolei Śląskich w trzech dowolnie wybranych dniach, w ciągu dwóch kolejnych miesięcy od daty kupna lub wskazanej przez pasażera na karnecie.
|
|
kiedyś był lublin - jelenia góra. Kuszetka i wagony normalne. Cena też normalna. Przecież te "kowbojskie" wagony za darmo nie są. |
|
Tylko to był pociag pośpieszny, dzisiaj zwany TLK który był dotowany z naszych podatków. Natomiast Przewozy regionalne nie mają dotacji panstwowych na IR tak jak konkurencja z PKP Intercity. Dlatego jezdzi taki skład. Wiekszosc ludzi sie nie orientuje ile kosztuje uruchomienie pociagu. Za sam przejazd po torach na trasie Chełm - Wrocław w przypadku pojedynczego EN57 przewoznik musi zaplacic do firmy ktora zarzadza torami czyli PKP PLK 3000 zł plus dochodzi koszt pradu, koszt maszynisty, konduktorów i wychodzi z tego moze z 6 czy 7 tysiecy. Gdyby ten skład był uruchamiany na wagonach to koszt opłat za taka trase by był jeszcze wyzszy. Jakby np taki PKS by musiał płacic za przejazd na tej trasie tez ze 3000 to by dawno juz padł. I tak to jest sukcesem ze te pociagi pomimo takich drakonskich opłat jeszcze jezdza. |
|
Bez przesady jakiś standard musi być a nie tylko rachunek ekonomiczny. Idąc tą drogą za chwile podstawią nam wagony bydlęce albo drezyny ( to wyjdzie najtaniej )
|
|
Podstawiajac wagony bydlece czy inne towarowe to raczej taniej nie bedzie Opłaty przewoznika dla PKP PLK zależą od wagi składu. np skład do 150 ton ma inna cenę , do 300 ton drozej.. itd. To dlatego teraz jezdza pociagi po 2 czy 3 wagony albo takie EN57.Składy wagonowe więcej ważą Jakby przewoznicy kolejowi mieli tani dostep do torów tak jak przewoznicy drogowi do dróg to byśmy jezdzili w lepszych warunkach. Ale nasze kochane rzady wymysliły ze utrzymanie dróg jest finansowane z budzetu państwa a utrzymanie dróg kolejowych jest zadaniem PKP Polskie Linie Kolejowe które mają sobie zarobić na utrzymanie, remonty i modernizacje.
Kolejna sprawa to to że Przewozy Regionalne nie posiadaja własnych lokomotyw elektrycznych, bo rzad Tuska reforma usamorządowienia Przewozów Regionalnych zabrał wszystkie lokomotywy do PKP intercity i PR musza wynajmować lokomotywy od PKP Cargo. A poniewaz to jest bardzo drogie to mamy takie składy zamiast składu złozonego z lokomotywy i wagonów.
Osobiście uwazam że lepiej jeżdzić takim czymś niz by mieli zlikwidowac składy IR. Wtedy by juz pozostał tylko monopol PKP Intercity i w praktyce szybszy wzrost cen biletów.
|
|
No to pozostają drezyny
|
|
I co z tego? Jak komus niewygodnie niech jezdzi pociagami EX za potrojna cene. Nie kazdego na to stac. Musza istniej tez pociagi dla wiekszosci spoleczenstwa. Nie tylko bogacze podrozuja! Mi pasuje ten standard na ta cene! Jest idealnie. Nie kasujcie tego polaczenia!!
|
|
No, a do Polskiego Expresu aronowego gumowca. Ech, ludzie lepiej nie piszcie nic niz macie pisać takie głupoty |
|
W praktyce, to Chełm zostałby tylko z pociągami REGIO do Lublina i Dęblina. Bo dwa wagony dołączone do Kiew Expresu to szczyt możliwości IC. A i jeszcze jedna rzecz. Niby nic a jednak: Przewozy Regionalne NIE SĄ ani członkiem grupy PKP ani spółką od nich zależną. czyli PR to nie PKP. PR są własnością Urzędów Marszałkowskich. Czyli każdy sobie rzepkę skrobie. I oby nasz UMWL nie brał przykładu z Małopolski czy Śląska, bo jak na razie lubelski zakład PR jest jedynym, który zwiększa a nie uwala połączenia. Podkarpacie mogłoby się też postarać trochę. |
Strona 1 z 2
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|