Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Otwarcie zmodernizowanego stadionu w Świdniku. Avia – Widzew 0:3 (wideo)

Utworzony przez jurek, 26 lipca 2014 r. o 18:47
Gdyby AVIA HANBURG choć trochę umiała grać w piłkę to na łąkach by wygrała.  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
żałosny klub bez kibiców. Same żydki. GÓRNIK&CHEŁMIANKA
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
dwa żydowskie kluby na otwarcie hahaha TYLKO BMH!!!  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Jeee...ać ich jeee...ać ich... WGW :-) ten mecz się nie liczy bo żydzi nie umieją grać w piłkę !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
JEBANE KURWY Z MOTORU JEBAC WAS  :D
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
dla takich debili , jak 3 wcześniej tu prezentujących swój niedorozwój umysłowy  zbudowano stadion
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
avia świdnik to nie jest polski klub to jest żydowski klub
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ale macie kompleks Świdnika.  Hahahahaha
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Z tego co dziadek opowiadał to najwiecej zydów było w Lublinie i Łęcznej, wiec wybaczcie sobie takie komentarze.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
POWIEDZ BARANIE CZY ZNOWU WRÓCISZ NA AVIE ŚWIDNIK ZDRADZILES NA LECZNA KARNET KUPILES!!!!!!!!!!!!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
cco?! to żydy mają stadion? AAA....synagogę odnowili :) Bardzo dobrze! Wejdzie was teraz więcej!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kiepski mecz, zalosny gwiazdor Tokarzewski, za kupe kasy kiepsciuni stadion... No coz wiejsko i smetnie ...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Byłem, obejrzałem. Wrażenia pozytywne. Może stadion nie powala na kolana, ale wreszcie  można powiedzieć, że jest normalnie. Dobra baza sportowa, przyzwoite warunki oglądania spotkań. W porównaniu z tym co było dotychczas  to niebo a ziemia. Na warunki 3 ewentualnie 2 ligi to dobry standard. Zawsze znajdą się malkontenci, sam zresztą też mam kilka zastrzeżeń, ale nie ma sensu wybrzydzać. Odnośnie samego meczu, nie było to porywające widowisko, Widzew wyraźnie dominował, nasi mieli za mało argumentów żeby się przeciwastawić pierwszoligowcom. Na trybunach dobra atmosfera, no i przede wszystkim niezły doping licznego sektora Avii. Mecze ligowe zapowiadają się ciekawie, dużo uznanych firm jak na ten poziom rozgrywkowy. Trudno powiedzieć jaka przyszłość rysuje się przed naszym klubem, choć z takim stadionem aż prosi się, żeby grać o klasę wyżej.  
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Stadion na prawdę przyzwoity, szacunek dla kibiców za doping(cały sektor dał czadu) Mecz towarzyski, ale Widzew się napiął i wystąpił w najsilniejszym składzie i Avia wyglądała trochę blado. Widać było różnicę klas choć niektórzy zawodnicy wyglądali na prawdę dobrze( Gieresz, Lenart, Wróbel , Maciejewski)
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Mecz historyczny - to przydała by się rzetelna relacja. W zespole Avii w II połowie na pewno zmienieni zostali Orzedowski i Wróbel - lecz w zadnej medialnej relacji tego faktu nie odnotowano. Mecz w wykonaniu Avii - słabiutki. Na pewno wyróżnili sie Gieresz i Wróbel. Kilka próbek wysokich umiejętności dał Oziemczuk. Cała obrona i srodek pola - słabo.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Do łęcniakow   Przypuszcza się iż pierwsi Żydzi pojawili się w Łęcznej wkrótce po lokacji miasta, tj. około 1467 roku[1.1], jednakże najstarsze zachowane wzmianki o mieszkających tu osobach wyznania mojżeszowego pochodzą dopiero z 1501 roku[1.2].   Miejscowa społeczność szybko rozwijała się zarówno pod względem ekonomicznym, jak i demograficznym, tak iż pod koniec XV lub w ciągu 1. połowy XVI stulecia uformowała się tu samodzielna gmina wyznaniowa[1.3]. Dzielnica żydowska rozwijała się w północnej części miasta, przy Rynku II, tam też zbudowana została synagoga[1.4]. Nie zachowały się dokumenty wskazujące na zakres praw i obowiązków społeczności żydowskiej wobec miasta. Jedynie dokument wystawiony przez Mikołaja Andrzeja Firleja w 1668 roku wskazuje, iż Żydzi w Łęcznej podlegali sądownictwu miejskiemu, choć mogli składać apelacje do właściciela miasta lub jego przedstawiciela[1.5].   Szybki rozwój gminy, będącej jedną z największych i najbardziej wpływowych w regionie, miał miejsce w ciągu XVII stulecia. Prawdopodobnie w latach 1647-51 wzniesiono tu okazałą, murowaną bożnicę, zaś w latach 1668, 1678, 1681 Łęczna była miejscem zjazdów delegatów biorących udział w obradach Sejmu Czterech Ziem (Waad Arba Aracot)[1.6].Głównym źródłem dochodów łęczyńskich Żydów był handel, rzemiosło (szewstwo, krawiectwo, piekarstwo, rzeźnictwo) oraz prowadzenie operacji finansowych[1.7]. Były też przypadki posiadania przez Żydów ziemi (Josef Handelsman posiadał 25 morgów ziemi, 2 domy oraz stodołę)[1.8]. Żydzi łęczyńscy posiadali własną synagogę oraz cmentarz. Nie mogli kupować domów chrześcijańskich bez zgody dziedzica. Przepisy te były jednak w różny sposób omijane. Wśród rzemieślników w mieście najwięcej było żydowskich szewców, krawców oraz piekarzy i rzeźników. Wszyscy posiadacze nieruchomości w Łęcznej płacili równolegle z czynszem powinność, którą źródła nazywają stokowym, kopowym, tłuką. Miała ona postać robocizny.   Według danych źródłowych Żydzi, którzy zakupili place od chrześcijan mogli zamienić obowiązek robocizny na czynsz. Z przywileju zamiany mogli korzystać wyłącznie Żydzi[1.9]. W 1674 roku na 547 mieszkańców, było 181 Żydów (33%)[1.10].   Łęczyńscy Żydzi uczestniczyli w wyborze władz miejskich oraz partycypowali w wyborze co czwartego burmistrza, który wywodził się z rodziny chrześcijańskiej[1.11]. Żydzi byli również dzierżawcami propinacji, właścicielami gorzelni, browarów i szynków[1.12]. Wolność szynkowania trunków posiadała pewne ograniczenia ilościowe. Przykładowo Herszek Kodeński mógł szynkować 400 garnców wódki, za co płacił dworowi 400 zł rocznie.   W 1749 roku Seweryn Rzewuski uchwalił bardzo korzystne dla Żydów opłaty czopowego od wódki, piwa i miodu. W 1764 roku Żydzi stanowili 1/3 mieszkańców miasta (491 osó B)[1.13]. W 1777 roku Franciszek Branicki przeznaczył 1/3 opłaty jarmarcznej od Żydów przybywających na jarmark na rzecz kasy Dozoru Bożniczego. Z kolei Elżbieta Sapieżyna odstąpiła Chaimowi Edelsteinowi dochód ze szlachtuza miejskiego w wysokości 500 zł rocznie[1.14].       
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
To jest dział sportowy i tylko bezmózgowi dresiarze nie majacy nic do powiedzenia na tematy sportowe będa pisali głupie teksty na temat Zydów itp. Zaden rozsądny kibic nie powinien się dać sprowokować i wchodzić w idiotyczne dyskusje. Pozdrowienia dla Świdnika.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...