cyt. ,,I tak na przykład we wspólnym projekcie Politechnika Lubelska i Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. w Lublinie chcą wykorzystywać panele fotowoltaiczne do zasilania w energię elektryczną autobusów. Po mieście już jeżdżą trzy autobusy MPK z panelami fotowoltaicznymi na dachach. Testują one nowe instalacje, które mają obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin. Według szacunków badaczy autobus zaopatrzony w ogniwo słoneczne na dachu zużywałby 5 proc. paliwa mniej, co oznacza około 10 tys. zł oszczędności na jednym pojeździe rocznie.''
A jaki jest koszt zakupu i konserwacji tych chińskich ogniw to już się nie mówi... O usterkowości drobnej elektryki w tych pojazdach również....
|
|
Oszczędności to wszystko jest kosztem kierowców, niedługo nie bedzie miał kto jeździć i juz!
|
|
"Według szacunków badaczy autobus zaopatrzony w ogniwo słoneczne na dachu zużywałby 5 proc. paliwa mniej, co oznacza około 10 tys. zł oszczędności na jednym pojeździe rocznie."
Minus: koszt paneli, koszt instalacji, koszt wymiany co 5 lat, koszt utylizacji.
Ile wyjdzie szanowni spece od oszczędności?
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|